Nasza projektowo -wdrożeniowa firma powstała w 1988 celem wdrażania polskiej kompleksowej bezopadowej metody oczyszczania spalin,odzysku ciepła odpadowego , oraz utylizacji silnie alkalicznych i korozjogennych (np. dla odżużlaczy zgrzebłowych popiołów oraz odzysku ) autorstwa śp inż. Stanisława Rapkiewicza z Budopolu w Bydgoszczy.
Wdrażanie i budowa instalacji pilotującej w Jeleniej Górze została powstrzymana zmianą prawną istniejącego już od 1990 obowiązku oczyszczania spalin po upadku rządu Jana Olszewskiego w czerwcu 1992.
Obecnie metoda jest ponownie rozwijana, włącznie z metodą pochłaniania i wiązania CO2 w warstwach geologicznych bazaltów metodą roztworów CO2 pod ciśnieniem jako alternatywny do CCS wtłaczania do solanek skroplonego CO2 .
Obecnie nasze biuro projektowo-wdrożeniowe tworzy konsorcjum ARCADIA-EKOTEST do wdrażania polskich projektów zero-emisyjnych ( z zastosowaniem energetyki OZE) samochodów elektryczno -hybrydowych.
Tworzymy również konsorcjum projektów hydrotechnicznych AQUAM VIVAM celem stworzenia alternatywnego projektu retencji ,energetyki wodnej, żeglugi rzecznej oraz budowy stopni i mostów na Wiśle i Odrze w stosunku do nie wykonalnego wg prawa UE gierkowskiego i zupełnie nie celowego dla żeglugi śródlądowej projektu kaskadyzacji Wisły i Odry z lat 70-tych./*
Tym czasem wszystkie europejskie kanały żeglugi śródlądowej są budowane w poprzek rzek w pradolinach a nie poprzez kaskadyzacje!W Polsce istnieją tylko dwa takie zdatne do żeglugi kanał :kanał Notecki oraz kanał Warta-Gopło-Noteć . To właśnie na zaplanowanie kolejne tego typu kanałów w biegnących prze z Polskę pradolinach polodowcowych powinny iść inwestycje wodę a nie trwonione na i tak nie wykonalną kaskadyzację.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz